Rocky

Sport:

Rocky Köp filmen på CDON
Sport:
3,6

Handling: Detta är berättelsen om en förlorare, en medioker boxare från Philadelphia, som får en ny chans i livet när han får möjligheten att vara med och slåss om tungviktstiteln.

År: 1976

Jodi Letizia
Diana Lewis
George O'Hanlon

Copyright United Artists

Stallones stora! Boxningsrullen som gav hans karriär fart, och med all rätt. Rocky är en fin berättelse om en man som går mot toppen, dock så är jag inget fan av boxning, och den större delen av filmen behandlar just den sporten. Annars är soundtracket rätt soft.

Härlig film, underbar musik, oavsett vad man tycker om boxning så blir det en naturlig del av filmen och inget man störs av. Bland det bästa som gjordes i filmväg på 70-talet. 4:a på gränsen till 5:a.

swing

Stallones bästa. En riktig kultrulle.
SE DEN!

/susanne

Även om detta är en film om boxning får just boxningen ganska lite plats. Men spänningen som byggs upp under filmen är bra.

anddav507

Hade nog förväntat mig mer sport, och mindre prat, men det är en klassiker, och den får en verkligen att inse att allt är möjligt bara man verkligen vill något.
Men någon favorit var det inte , kanske borde se den en gång till.
Sylvester Stallone gör en bra rolltolkning, men det hjälper inte till de högre betygen.
En medioker trea.

Det här är den klassiska framgångssagan om boxaren Rocky som faktiskt är bättre än vad jag trodde då Sylvester Stallone lyckas att förmedla ett visst djup till sin karaktär. Boxningsscenerna är dåliga så matcherna han går blir tyvärr inte så trovärdiga utan stundom rentav fåniga. Parering existerar liksom inte. I övrigt är det en typisk historia, men Stallones älskvärda karaktär ger filmen en charm som gör att den sticker ut aningen från mängden.

Nebyo

En av mina top 5! Sly e helt underbar, gör den både komisk och upp-peppande på samma gång. Ja vad säger man; har du inte sett dom så e det dags, för det här e en kult-rullar om nåt!

goni

rocky är en serie man måste se

Rocky II (1979)
Rocky III (1982)
Rocky IV (1985)
Rocky V (1990)
Rocky Balboa (2006)
Creed - The Legacy of Rocky (2015)
Creed II (2018)