Chasing Amy

Chasing Amy Köp filmen på CDON
2,4

Handling: Holden blir blixtförälskad i Alyssa men hon är inte riktigt inne på samma spår. Alyssa är nämligen lesbisk, men Holden ser ändå en ljusning när hon föreslår att de i varje fall kan vara "vänner".

År: 1997
Brian O'Halloran
Matt Damon
Alexander Goebbel

Rymdis

Filmen är obegriplig för alla som inte delar den amerikanska/katolska uppfattningen att kvinnor som har sex frivilligt är ondskefulla varelser. Jag börjar ge upp hoppet om Kevin Smith. Är Clerks den enda bra film han gjort?

Shellix

Bland det sämsta jag har sett. Filmens budskap är förnedrande för homosexuella: Innuti varje lesbisk kvinna finns en straight som bara vill ut.
Efter "Gigli" trodde jag att Affleck redan hade gjort sin karriärs sämsta filmval, men jag hade fel. Det här är ännu värre. What´s up whit Ben and the lesbians? Han verkar välja dessa roller av en anledning... O_o
Jag önskar bara att man kunde ge en överkorsad etta...

kajalbögen

Jag vill ge den mera men tycker inte den är värd det. Hon som spelar Alyssa är inte trovärdig och hennes snyft utbrott är bara jobbiga och dåligt spelade. Ben Affleck sköter sig bra. Fast sedan var manuset för långradigt på vissa ställen. Tyckte killarna kunde blivit ihop i slutet.

Jag blev kär i Joey Lauren Adams efter att ha sett den här filmen. En gullig romantisk film. Jag är inte mycket för romantik men den här filmen älskar jag!

filmen är enligt mig riktigt usel, allt för fokuserad på sex och inte på att göra fílmen bra. slutet är pricke över I:t och allt kapsejsar och sjunker snabbt, filmen kunden ha gjorts betydligt bättre men det är bara ett platt fall.

En helt underbar film som har något särskilt. Dock skulle jag ha velat se ett alternativt slut.

Rune

En ganska dålig film.

Clerks (1994)
Mallrats (1995)
Dogma (1999)
Stjärnor utan hjärnor (2001)
Clerks 2 (2006)