Mallrats

Mallrats Köp filmen på CDON

Handling: Kevin Smiths andra film där han spinner fram en historia om två dagdrivare, T.S. (Jeremy London) och Brodie (Jason Lee) som inte har bättre saker för sig än att hänga i ett köpcentrum.

När Brodie dumpas av sin flickvän tar han sin tillflykt till det närliggande köpcentrumet med sin tillika dumpade kompis T.S för att ha något att göra.

Med hjälp av de ultimata bråkstakarna Jay och Silent Bob bestämmer sig de för att förstöra ett dejting-program efter att dom upptäckt att T.S. före detta flickvän ska medverka som den unga damen som tre friare ska vinna över på programmet.

År: 1995
Priscilla Barnes
Michael Rooker
Carol Banker
Steven Blackwell

Den var helt okej. Det var bra skådespelare.

Cammie

Skruvad och rätt stereotyp 90-talsfilm som på något sätt är ohyggligt charmig. En mängd underbara inslag ramar in en ganska svag handling, med tidigt spel från Jason Lee.

Sallee

Hm, en film som då & då bjöd på ett & annat skratt.
Men annars tycker jag att filmen är usel. Skådespelarvalet, var väl sådär. Fanns direkt ingen handling, nej, rekomendera verkligen inte denna !

Crocodile

Skit kul film det är en av de roligaste filmerna någonsin.

Mikex

Good show.
Inte lika independent som Clerks, men fortfarande med hjärtat av genren trots större budget, skådespelare och kvalitet. Det skulle dröja ända fram till Jersey Girl innan Smith (tydligen) föll i gropen av frampressad produktionsbolags styre så att hans filmer saknar det gamla eggen som gjorde honom och hans vänner till stjärnor.
Jason Lee är störtskön som den uppkäfftige Brodie, som har många likheter med hans alternativa karaktär i Chasing Amy.
T.S. är däremot svag och grå, men Jay och Silent Bob har kraften att lyfta fram vilken karaktär som helst. eller åtminstonde dra bort uppmärksamheten från.
Väntar på Clerks II så att vi får veta om hans rötter fortfarande är planterade på rätt plats.

Utan tvekan en av Kevin Smith's bästa filmer. En klockren komedi som räcker ända vägen tack vare suverän dialog. Liksom Kevin Smiths första film "Clerks" handlar om Mallrats om latmaskar i huvudsak, latmaskar med problem. I Mallrats förlorar två snubbar (T.S och Brodie) sina flickvänner, deras uppdrag för dagen blir att få dem tillbaka. I brist på bättre ord så råkar de ut för "fuckade" saker. De stöter på de klockrena karaktärerna Jay and Silent Bob. Brodie möter sitt fan Stan Lee och får många frågor besvarade.

Suverän dialog som lockar till många skratt. Härligt soundtrack och sköna karaktärer gör Mallrats till en av de bästa komedierna som gjorts.

The_Dude

Smiths andra film i New Jersey sviten är en extraordinär komedi som utspelar sig på ett köpcentrum. Hade det inte varit för Jason Lees karaktäristiska utbrott hade det här bara varit sevärd. Nu är det i stället en riktigt bra komedi.

Clerks (1994)
Chasing Amy (1997)
Dogma (1999)
Stjärnor utan hjärnor (2001)
Clerks 2 (2006)