Clerks 2

Clerks 2 Köp filmen på CDON

Handling: En olycka i Dante och Randalls butiker tvingar dem att vidga sina vyer, men det slutar med att de börjar jobba på Mooby's.

Regissör: Kevin Smith
Rosario Dawson
Trevor Fehrman
Jason Mewes
Kevin Smith

Kevin Smith har tagit "Clerks" till högre höjder och gjort den snuskigare och galnare. Nu snackas det mer om sex och tillsammans med Star Wars får vi uppleva en argumentation mellan Randall och två LoTR-freaks som är helt galet och kul. Som sagt snackas det en hel del om sex.. En HEL del. Allt från ATM till åsnor+kvinnor i Tijuana, det är avskyvärt men samtidigt underhållande - det går knappast att dölja sitt skratt. Den här gången har Smith valt att filma helt i färg och det känns faktiskt lite bättre. Skådisarna har kämpat hårdare och det ser faktiskt riktigt bra ut. Tyvärr är inte diskussionerna lika djupa som i föregångaren, nu är det mest sjukt och rentav vidrigt - och jag älskar det. För när man ser "Clerks 2" måste man inte skämmas för sin humor, du kommer asgarva och inte kunna få stopp på det. Jag tror jag skrattade minst en gång varje minut, och då är det verkligen en lyckad komedi, kan jag lova. Musiken är klockren och skön.

Slutet är ett av de bästa jag sett någonsin, detta är en feel-good rulle som verkligen INTE lämnar något snusk ute, är du känslig så blir det snarare en feel-ill film för dig. Jay and Silent Bob är naturligtvis tillbaka och syns oftare. Annars har inte så mycket uppdaterats sen den första filmen, bara att det händer mer här och med mindre diskussioner, lite synd tycker jag. Men det är fortfarande en klockren rulle. Jag hade gärna delat ut en femma till "Clerks ", men seriositeten visar sig inte förrän i slutet - resten av filmen är mer som en lek.

Ljud/Musik: 5 - Härlig, passande musik.
Manus/Handling: 4 - För mycket blaj och för lite duskussioner, annars riktigt bra.
Skådespelare: 4 - Jeff Anderson är verkligen bra den här gången.
Effekter/Foto: 3 - Inget särskilt man tänker på.
Filmlängd: 4 - Jag vill fortfarande se MER, snälla Kevin!

Så till nästa gång Kevin Smith: Mindre blaj och mer diskussioner som faktiskt är intressanta. En stark fyra blir det, absolut inte en besvikelse, men ändå räckte den inte hela vägen.

Vang

En värdig uppföljare till Clerks från 94. Det har piffats upp ganska mycket och filmen är t.o.m. i färg denna gång (!). Skönare karaktärer än i Kevin Smiths värld kan man bara leta efter. Skådespeleriet har förbättrats något sen första filmen, samtalen har samma perfekta klass som i 1:an! (Favorit samtal: Sagan om Ringen-nördarna och Fitt-trollet)

Antonlikemovies

Riktigt bra uppföljare till klassikern Clerks.
Clerks 2 har samma sköna humor och ett stort plus att är att man återser i stort sett alla skådespelare från föregångaren.
Stark 4a!

movie-king

kevin smiths filmer e bra!
har bara sett tre st av hans filmer hitills, ska försöka se alla..
dom här har jag sett av han:
zack and miri make a porno
stjärnor utan hjärnor
clerks 2

Blomberg

Första gången när jag såg filmen så höll jag på att dö. så otroligt rolig och sjuk film. bara ett måste i dvd hyllan :D

Laidan

Jag tycker faktiskt att denhär var mer underhållande än den första. Här skrattar jag faktiskt med jämna mellanrum vilket jag inte gjorde så hemst mycket i den tidigare.
Däremot har tvåan blivit mycket mer förutsägbar än vad den första var, kanske för att man inte förväntade sig något speciellt i den. Men den här var roligare och den hade lite tydligare humor, som dock ibland gick till överdrift.

I helhet känns dom båda ganska lika, och ungefär lika roliga - dock tycker jag att den senaste drar ett lite längre strå (trotts att den är i färg) och utvidgar historien lite...

...Roligt men inte så utmärkande jämfört med den första.

Swampe

Helt underbart film. Särskilt för oss med lite vrickad och snuskig humor.

slizy

Godkänd men inte mer. Seg.

Ljud/Musik: 5 - Härlig, passande musik.
Skådespelare: 4 - Jeff Anderson är verkligen bra den här gången.
Effekter/Foto: 3 - Inget särskilt man tänker på.
Filmlängd: 4 - Jag vill fortfarande se MER, snälla Kevin!

Clerks (1994)
Mallrats (1995)
Chasing Amy (1997)
Dogma (1999)
Stjärnor utan hjärnor (2001)
Clerks III (2022)