Resident Evil - The Final Chapter

2,0

Handling: RESIDENT EVIL: THE FINAL CHAPTER tar vid direkt efter händelserna i Resident Evil: Retribution där Alice (Milla Jovovich) står som enda överlevande i det som skulle blivit mäniskans sista resning mot de odöda. Nu tvingas hon återvända till platsen där mardrömmen en gång tog sin början, The Hive i Raccoon City, där Umbrella Corporation samlar sina styrkor inför ett slutgiltligt slag mot det som återstår av mänskligheten.

År: 2017
Rola
Fraser James

Copyright Sony Pictures Releasing

Hook

The Evil Revolations Alice (Milla Jovovich) är ensam överlevande från striden i Washington D.C. Där hon och alla andra blev förådd av Wesker. Nu är Alice ute efter hämnd och via ett medelande från ett oväntat håll har ett botemedel för domedags viruset skapats. Alice tar det som sitt korståg att ta sig tillbaka till där allt började. Raccoon City för att tillsammans med få överlevande hitta och lösgöra botemedel som ett sista försök att förgöra Umbrella. Många fallockor i storyn smällts igen som man kanske kan förstå med att de återvänder till Thge Hive från första filmen (2002). Det är en skattjakt från a till b med mindless action och snabba rappa klipp och slow-motion som bara verkar finns till för att dölja dålig stunt korrigrafi och effekter och att sakta ned så studion kan säga att det inte är för långt. De spenderade mer än ett år på special effekterna till den här filmen och det märks inte alls. Skådespeleriet, som vanligt, när det kommer till RE-filmerna är som trasdockor som bara har one liners och otroligt steroetypiska karaktärer, samt helt osannolika historiere om hur de hamnat där.... stora story luckor igen i vad som skall vara den sista filmen i serien. På tal om det så suprise är det cliff hanger varning igen som alltid i Paul W. S. Andersons filmer. Filmen heter The Last Chapter, men den kunde lika bra haft titeln Revolations! Det verkar som man jag inte gillar de RE filmerna som verkar vara de "bästa", jag gillade inte "Extinction" eller "Afterlife" konstikt nog och dessutom är det dem med Ali Later som Claire. Nope RE är inte över och The Last Chapter var bara båg för att locka de sista hjärndöd till biograferna för att mjölka serien till sista droppen. Story: 1 Skådespeleri: 2- Regi: 2- Helhet: 2-

Slutet. Äntligen!

Regi: 2-

Helhet: 2-

Biopremiär: 2017-02-03

Resident Evil (2002)
Resident Evil - Apocalypse (2004)
Resident Evil - Extinction (2007)
Resident Evil - Afterlife (2010)
Resident Evil - Retribution (2012)