Resident Evil

Handling: Handlar om en ung kvinna vid namn Alice som söker efter anledningen till att ett hundratal forskare plötsligt förvandlats till zombier genom ett forskningsprojekt som gått åt pipan hos det korrupta företaget Umbrella Corporation.

År: 2002

Jaymes Butler
Stephen Billington

Copyright Sony Pictures Home Entertainment Nordic

Nefern

Okej underhållning men jag hade svårt att hänga med i all information hit och dit, glömde vad som sagts/gjorts tidigare och zombiesarna skrämdes aldrig riktigt, det låg som en hinna mellan filmen och mig. Kanske tillfälligt låg hjärnkapacitet från min sida. Eller så brast filmen i att väcka intresse. Hoppas på det sistnämnda.

Xenomorph

Jag hade problem med att hänga med. Klippningen var dålig och handlingen svårförstådd. Hoppas uppföljaren blir bättre.

S16F

Det kan hända att de som inte spelat spelen har en helt annan uppfattning om den här filmen, jag har spelat spelen och inser ganska snabbt att det här kommer bli väldigt annorlunda, det ligger ändå en härlig skräck-känsla i filmen som ändå är okej. Skådespeleriet är godkänt...

janne lindh

Tekniskt mycket välgjord. Men det hjälper inte. Ett ständigt viftande med vapen, skjutande och ständiga skrän på typiskt USA-vis gör det bara tråkigt och tomt.

Ajice

Jag älskar Milla Jovovich! detta är en bra film (när den släpptes var jag även ett stort fan av Marilyn Manson som stått bakom musiken till den här filmen). Läskig och cool, du blir bara besviken om du är ett stort fan av spelen.

Shcookie

En mysig liten actionrulle nere i ett Zombiekryllande underjordiskt labb, med Mila Jovovich som Alice i spetsen. Mysig, som sagt, helt enkelt. Det här är hemmakväll's underhållning när den är som bäst.
Alice är EXTREMT vacker i sin röda klänning och svarta läderjacka. Hon har bara ett väldigt naturligt vackert ansikte som smälter in bra i vad hon än har på sig. Som skådespelare är hon också bra, men utseendet gör sitt i det hela.
Michelle Rodriguez är tuff som vanligt och gör även hon sitt jobb bra. Snygg är även hon.

Se den, luta dig tillbaka i soffan och njut av en och en halvtimmes liten actionrulle med ögongodis inkluderat.

Christiian2

Kunde gjorts bättre men helt ok för övrigt.
lite små spännande.

Nefern

movie-king

bra film men kunde blivit bättre

Lovlinesss_3

Sjukt vrickad film men den är skapligt läskig på vissa ställen, jag tycker att den är bra.

Resident Evil - Apocalypse (2004)
Resident Evil - Extinction (2007)
Resident Evil - Afterlife (2010)
Resident Evil - Retribution (2012)
Resident Evil - The Final Chapter (2017)
Resident Evil (2021)