Resident Evil - Extinction

Resident Evil - Extinction Köp filmen på CDON

Handling: De överlevande från katastrofen i Raccoon City reser genom Nevadaöknen i hopp om att ta sig till Alaska. Alice, nu begåvad med ny oanad styrka och telepatiska krafter, ansluter sig till karavanen för att tillsammans kämpa mot onda Umbrella Corporation och få sin hämnd en gång för alla.

Regissör: Russell Mulcahy

Linden Ashby
Jason O'Mara

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Zirgo

Den här filmen följer det klassiska , Bra, sämre, sämst schemat som allt för många film trilogier drabbas av. Jag kan bara skratta åt alla ologiska bitar igenom filmen och hoppas på att dom gör en fyra som slår alla dom tre tidigare filmerna tillsammans, eller att dom bara skiter i det med en gång. Jag är bara snäll när jag ger denna filmen en tvåa i betyg, och jag är grymt besviken på att dom inte kan göra ett bättre handlingsförlopp i denna filmen. Den första filmen finns i min filmsamling,, och den har inte fått sällskap av några uppföljare intills vidare.

Förvånansvärt lyckad uppföljare som är mycket bättre än tvåan. Det är häftigt och snyggt och bräcker det mesta inom zombiegenren. Och så måste jag bara nämna Milla Jovovich. Hon är troligen det snyggaste jag sett. Stark trea!

Den tredje och förhoppningsvis sista delen i "Resident Evil" serien. Den första och andra filmen var ena riktiga actionrykare och de visade sig vara rätt bra - trots att de förstörde ett jäkligt bra spelkoncept. Anderson plockade fritt karaktärer och händelser från spelen och satte ihop dem lite hur som helst. Jag kan inte se någon alls relevans i filmerna.

Tv-spelet Resident Evil och dess uppföljare är genom historien en av de bästa serierna, mest med tanke på storyn som pågår än idag sen den startade för drygt tio år sedan. Det finns mycket att hämta i berättelsen och den är minst sagt solid.

Fast Resident Evil är mer en vanlig actionfilm som "lånat" konceptet från spelen. Det handlar om ett virus som sprids och till slut tar över hela världen. Vi har sett det förut. Men vi har inte sett en Milla Jovovich med ett hypervirus springa omkring och sparka zombies. Nej, just det, i den här filmen så får hon telekinesiska förmågor också.

Det första spelet utspelar sig helt och hållet på herrgården i början av första filmen. Där Chris Redfield och Jill Valentine skräms halvt till döds av de olika knycken som finns på platsen. I andra spelet träffar Claire Redfield (Chris's syrra) gröngölingen Leon Kennedy i Raccoon City. I trean kommer Jill Valentine till Raccoon City.

Who the fuck is Alice?

Varför visar sig Wesker först nu. Han spelar en central roll i spelen, men nu får han sitta i slutet av ett bord och peka lite.

Den här tredje och förhoppningsvis sista filmen är överfull av action, otrovärdighet och töntiga repliker. Samt karaktärer man inte bryr sig de minsta om eftersom de är stereotypa och falska. Nej, detta är en dålig film i den rätt dålig serie som gått för långt.

Den enda zombieserien som verkligen lyckats är Romeros filmer. För i och med "Night of the living dead" lyckades han få något helt otroligt att verka skrämmande realistiskt. Dessutom behövde han inga skäl till varför det som händer - det bara händer. I Resident Evil kastas en helt otrolig berättelse i våra ansikten och vi förväntas tro på det. När man spelat spelen börjar man fatta vidden av det hela först i de senare spelen. Ett superföretag som Umbrella kan inte växa som det gör i filmerna. Inte på ett par timmar.

Shcookie

Inte alls lika bra som Ettan och Tvåan, men ändå bra. Handlingen är lite, lite fylligare i denna, att hela världen blivit öken är... ett genialt drag från filmskaparnas sida! Effekterna och actionscenerna är riktigt, riktigt välgjorda, precis som förut, om inte ännu bättre.
Och sen har vi Alice... ja, jag hatade hennes nya hårstil. Kläderna får henne att se ut som en luffare och är inte det minsta sexiga. Fast hennes ansikte förblir lika naturligt vackert.
Carlos Olivera och L.J är båda tillbaka och sen har vi nya karaktärer, som Claire Redfield och Kmart. Både Claire och Kmart gillade jag som nya karaktärer.

Alla varelserna i filmen är väldigt bra designade, speciellt The Tyrant, killen med slanghanden och den... "fräscha" hyn i slutet av filmen. Så där finns det inga som helst problem.

Jag gillade även scenerna som uspelar sig nere i Umbrellas underjordiska labb, där de experimenterar och sånt. Vet inte varför, de scenerna kändes bara så extra mysiga på något sätt.

Så ja, om du gillade de första två ska du definitivt se den här också. En småstark trea är den väl värd.

movie-king

bra film faktiskt, väntar och väntar på 4an!
svag fyra

Sweet_Jenny

Mycket bra och spännande film! Såg den med min pojkvän. Suverän. Rekommenderar den verkligen!

Lovlinesss_3

Helt okej film, handlingen är inte sådär superbra men jag gillar sammnhållningen i de.

resident evil e en bra film och data serie..filmerna har inte varit tråkiga än

Det här är den tredje filmen i Resident Evil-serien och det vore väl synd att påstå att det blir bättre. Visuellt är det verkligen inget att klaga på då många scener är sjukt snygga och bland annat så är de infekterade kråkorna läckra - även om vi redan sett konceptet förut i form av Alfred Hitchcocks Fåglarna. Precis där slutar dock de positiva intrycken då historien i sin helhet är ytterst klichéartad och fantasilös. Skrapar man på ytan så är filmen med sina stereotypa karaktärer och infantila repliker en totalt IQ-befriad film som möjligen kan duga för stunden. Det nya telekinesi-fjamset kändes också bara löjligt. Även från Alien har det stulits en del, förresten. Nästan att det visuella ensamt lyfter upp filmen till en tvåa, men något lite mer måste man kunna kräva.

Biopremiär: 2007-10-05

Resident Evil (2002)
Resident Evil - Apocalypse (2004)
Resident Evil - Afterlife (2010)
Resident Evil - Retribution (2012)
Resident Evil - The Final Chapter (2017)