Mannen som log

Handling: Den sjätte filmen med Rolf Lassgård i rollen som kommissarie Kurt Wallander.

Mötet med en gammal vän leder Kurt Wallander in i ett ovanligt snårigt fall, samtidigt som han får allt svårare att gå vidare i relationen med Maja. Frågor om moral, svek och lögner ställs på sin spets, både i polisutredningen och privat.

År: 2003

Martin Alexander Engström
Wallis Grahn
Patrik Karlson

martin88

En hyfsad Wallander-film som kunde blivit riktigt bra. Tyvärr blir den lite tråkig i och med att mycket fokus är på Wallanders privatliv och det blev ganska ointressant i längden. Det är också lite för förutsägbart och dessutom var slutet en besvikelse. Detta tillsammans med ett antal luckor och halvtaskigt skådespel på flera håll gör att filmen endast får en tvåa i betyg!

pizzamatte

filmen är väldigt spännande i början fast slutet är en väldig besvikelse, Dels så fattar man direkt vem mördaren är när man ser honom, Dels så har han inget konkret motiv, Magnus roosmann räddar en 2:a i denna annars väldigt bleka beck film

larsan

en mycket bra och underhållande film som behandlar ett angeläget tema i samhälsdeppaten, en skrämmande verkligen som kan inträffa, Nu vill jag inte avslöja för mycket men slutet liknar inte någon annan svensk film, mitt betyg blir en stark 4:a på gränsen till 5:a

Timoti

En bra film! Fast sex scenerna var jobbiga!

Pesole

Det här är en väldigt bra film, jag gillar den faktiskt,

magnus_65

En väldigt spännande svensk film.

Robert_Eriksson

En riktigt intressant och bra film, där man både får följa ett mycket spännande fall som ska försöka lösas och kommissarie Kurt Wallanders minst sagt tilltrasslade privatliv. Underbara skådespelare! Är Rolf Lassgård rent av Sveriges allra bästa?

Mördare utan ansikte (1994)
Hundarna i Riga (1995)
Den vita lejoninnan (1996)
Villospår (2001)
Den 5:e kvinnan (2002)