Jönssonligan spelar högt

2,4

Handling: Kumpanerna Ragnar Vanheden och Dynamit-Harry har bestämt sig för att bli hederliga och har startat bolaget Alltjänst.

År: 2000
Sören Dahlgren
Martina Dike
Sussie Ericsson
Niklas Falk

Visst fick man några riktiga skratt attacker ibland men dock ganska dålig film. Tråkigt manus. En svag 2:a.

Det här är min favorit av de filmer Gösta Ekman INTE är med i. Men tyvärr är det inte samma sak. Vad är bra? Den är rolig och knasig. Vad är mindre bra? Det finns väldigt mycket bättre komedier!

Det här är den senaste (och sista?) Jönssonligan med originalgänget, även om Gösta Ekman är frånvarande. Bättre än väntat trots allt då Dynamit-Harry och Johan Ulveson som Sickans bror bjuder på en hel del skratt. Själva kuppen är däremot usel, krystad och på riktig b-nivå. Bättre manus hade helt klart varit önskvärt. Annars vet man ungefär vad man får när man ser en sådan här film. Gillar man Jönssonligan så är det aldrig fel.

Franck226

denna film skulle aldrig har gjorts eller kommit ut på bio eller i videobutikerna!

En rolig jönssonligan film, bra var den eller sådär. Man saknar sickan!!

klassisk svensk film mycket bra och rolig

Nä, inte alls lika bra som resten av Jönsonligan filmerna... Den va bra, men nä sämmre än förväntat. Får en svag 3:a

Varning för Jönssonligan (1981)
Jönssonligan & Dynamit-Harry (1982)
Jönssonligan får guldfeber (1984)
Jönssonligan dyker upp igen (1986)
Jönssonligan på Mallorca (1989)
Jönssonligan och den svarta diamanten (1992)
Jönssonligans största kupp (1995)
Lilla Jönssonligan och cornflakeskuppen (1996)
Lilla Jönssonligan på styva linan (1997)
Lilla Jönssonligan på kollo (2004)