Halloween: Resurrection

2,5

Handling: Freddie Harris är mannen bakom Dangertainment.com – ett företag som tar dokusåporna till en helt ny nivå. Han hyr in sex modiga tonåringar som bevakade med videokameror ska ”överleva” en natt i ett övergivet hus. Men det är inte vilken natt som helst, utan under Halloween. Och det är heller inte vilket hus som helst – utan seriemördaren Michael Myers barndomshem.

År: 2002

Gus Lynch
Lorena Gale

Copyright Dimension Films

GrandMaster_E

Michael Myers går otröttligt in i 2000-talet där datorer o dockusåpor är en del av vardagen. I filmen så har tv-producenten Freddie Harris (skrattretande spelad av rapparen Busta Rhymes) gjort en ny dokusåpa som går ut på att några ungdomar skall tillbringa Halloween natten i Michael Myers gamla hus. Allt kan beskådas över Internet, men vem har Halloween natten till ära valt att komma hem tro?.
Jamie Lee Curtis medverkar och det gör också en rad mindre kända och vanligtvis ganska duktiga skådespelare (Sean Patrick Thomas bl.a.). Filmen är förutsägbar från första till sista rutan och fullständigt ologisk på sina ställen. Halloween: Resurrection är den senaste filmen i serien men inte den sista för redan iår är det en nionde på gång. Filmen har än så länge bara en skådis (Heather Bowen?) som, hör och häpna vann sin roll i filmen under en tävling på hemsidan halloweenmovies.com.

Skrattretande dålig uppföljare, extremt klyschig fylld av uselt skådespeleri. Lite spännande var det i den första delen av filmen, men sedan... Dumt.

Absolut den läskigaste i serien men mest för att den kör på en helt annan stil än orginalfilmen. Saknar den rätta Myers känslan. Dessutom kan knappast något som Tyra Banks är inblandad i bli bra.

stilis

Ett gäng ungdomar ska göra en dokumentär inne i ett hus. Vad de inte vet, är att en ondska vakar över dem bakom varje hörn och varje vrå. Det blir en kamp mellan ondska och överlevnad.

Halloween: Resurrection är en skräckfilm som är väldigt bra filmad.

Det är en skräckfilm med hög klass, för att tillhöra subgenren Slasher.

Jamie Lee Curtis är en enastående skådespelerska som är värd ett pris för sin roll i denna film.

Även andra skådespelare fungerar också rätt bra som t.ex. Tyra Banks och Brad Loree.

Regissören Rick Rosenthal visar mycket att han använder sig väldigt mycket att subjektiv kamera, som han gör förbaskat bra.

Den visuella designen i filmen ska man inte heller klaga på.

Filmen är klart underskattad både på IMDb och på filmpunkten, p.g.a. att filmmusiken höjer filmen.

Filmen är värd en Oscarsnominering för Bästa skräckfilmsmusik.

Halloween: Resurrection är en av de bästa uppföljarna av Halloween-filmerna!

dålig dålig.men den här filmen e den avslutade i serien

Crocodile

Super bra. En av de bästa slashers på länge.

Jaha, så nu var det dags igen, ännu en uppföljare om Michael Myers, och eftersom H-20 var ganska bra så hade jag relativt höga förväntningar på denna del, men jag blev ganska besviken.
Den var för det mesta förutsägbar och klichéefylld.
Regissören Rick Rosenthal lyckades bättre med Alla helgons blodiga natt 2, som han gjorde 1981.
Enda anledningen till att filmen inte får underkänt, är att den trots allt hade några spännande scener, men det är definitivt allt.

Jag gillar alla Michael Myers filmerna.Men denna var lite för överdriven.Och effekterna var urusla.Och skådespeleriet var inte heller någåt i filmen man jublar över.Det får bli en svag trea.

Dan banan

Jag följer med strömmen antar jag och håller med om att de första scenerna var rikigt gripande och väl genomförda , men tråkigt nog tappar filmen sedan mer och mer i hadlingen och resultatet blir inte lika starkt som man hoppas på. Michael myers får en trea den här gången..

Alla helgons blodiga natt (1978)
Alla helgons blodiga natt 2 (1981)
Alla helgons blodiga natt 3 (1982)
Alla helgons blodiga natt 4 (1988)
Alla helgons blodiga natt 5 (1989)
Alla helgons blodiga natt 6 (1995)
Halloween H20 - 20 år senare (1998)
Halloween (2018)
Halloween Ends (2022)