Alla helgons blodiga natt 6

Handling: För sex år sedan, på alla helgons natt, försvann Michael och hans systerdotter Jamie spårlöst. De flesta tror att de dödats, men sanningen ligger på en annan nivå. Michael och Jamie har gömts undan av någon som vill beskydda och kontrollera ondskan själv. Men ondska kan aldrig kontrolleras.

I deras hemstad Haddonfield har Halloweenfirande varit förbjudet i ett antal år, nu vill traktens ungdomar att det återinförs...

År: 1995
Regissör: Joe Chappelle
Originaltitel: Halloween: The Curse of Michael Myers
Alternativ titel:Halloween 6: The Curse of Michael Myers
Alternativ titel:Halloween - Michael Myers återkomst
Längd: 01:28, 01:33 (Producers Cut)
Ingår i tema: Slasher

Susan Swift
George P. Wilbur
Janice Knickrehm

Copyright Dimension Films

Filmen inleds med ett stort plothål. När Jamie och Michael försvann var hon nio - sex år senare skulle hon alltså vara femton. Men kvinnan som spelar henne ser ut som tjugofem minst. I övrigt är väl filmen helt okej, men det blir aldrig riktigt tydligt vilka fienden är och vad de vill. Michael har ingen nyckelroll i handlingen vilket är en besvikelse.

GrandMaster_E

Alltså. Jag blev jätte konfunderad när jag såg slutet på Halloween 5. 6:an fanns inte att få tag på någonstans men tillslut så släpptes den äntligen och jag köpte den för att kompletera samlingen. Att det skall finnas en "Producers Cut" version som är något annorlunda är inte alls konstigt eftersom det vid flera tillfällen i filmen kändes som om den var oerhört konstigt klippt. Donald dog innan filmen blev klar och det blev ett helsikes strul rent utsagt med den. Manuset skrevs om massa gånger bl.a.
Handlingen då? Jo, Michael Myers jagar sina släktingar och dödar alla som kommer i hans väg, samtidigt håller den maskerade mannen från femman på med att jaga Jamies spädbarn o så håller det på. Man fattar tillslut lite mer än vad man gjorde i femman men filmn känns så oerhört stressad mot slutet (slutscenen känns desperat från filmteamets sida) att filmen trots allt är rät dålig (dock ej sämst i serien). Kan någon där ute berätta hur Producers Cut är i jämförelse med denna?

Filmen finns i två versioner. Den omtalade och svåråtkomliga s k Producer's Cut sägs vara riktigt bra. Hoppas den släpps. Den version vi är vana vid är tyvärr nästan svagast i serien. Alla måste känt att filmerna drogs åt fel håll manusmässigt eftersom de ignorerade del 4 - 6 när de gjorde "H20".

Denna är ganska mycket sämre än 1:an, 2:an, 4:an och 5:an men det är samma läskiga känsla under filmen. Håller med vad andra sagt. Jamies ålder i början stämmer inte och det gjorde mig galen under resten av filmen!!

Crocodile

Det här är absolut inte den bästa Halloween filmen men Myers improviserar mer än vad han gjorde i det tidigare filmerna, vilket gör att filmen är extra kul att se på.
De flesta av skådespelarna är väldigt bra men där är en liten del av skådespelarna som är dåliga, tyvärr så var det här den näst sista filmen Donald Pleasent (Dr.Sam Loomis) var med i.
Filmen var snyggt gjord och det flesta av morden är väldigt bra gjorda. Handlingen är väldigt bra och den sirkulerar fortfarande runt Myers jakt på gamla familjemedlemmar, men i den här filmen blir jamie tillfångatagen utav en ondskefull kult som skyddar Michael Myers, efter en lång tid i fångenskap födder hon ett barn och då beslutar hon sig för att fly med barnet men Michael Myers gör det inte lätt för henne för han är fast besluten över att han ska få händerna på barnet så hon flyr till sitt barndomshem Haddonfield för att försöka hitta hjälp.
Musiken/Soundtracket var inte så bra, om jag ska vara ärlig så var inte musiken läskig överhuvudtaget.
Halloween 6: The Curse Of Michael Myers är ett måste för en Halloween älskare i och med att man får reda på en hel del om Michael Myers. Den är väldigt sevärd!

jag vet inte hur jag ska skriva detta omdöme men jag föröker:
jag har letat och letat överallt på alla hemsidor om halloween 6 men nu laddade jag ner den men jag e inte nöjd för jag vill ha producers cut!
jag fatta aldrig den röd tråden i H6 för det va så många olika trådar kändes som och slutet vart jag mest fundersam på och det brukar jag aldrig bli på en skräck film men det vart jag på denna..det känns inte som michael myers att han har nån roll alls.och vad var det som va så specielt med föbanelsen det fatta jag inte heller men nu ska man väl leta som fan efter producers cut och den ska va ett helt annat slut och mer svar i slutet än vad det hade i denna film så en svag 3 får den

larsan

Den här filmaste är så förbannat dålig så jag har aldrig sett en film som är så dålig. Sparka in tuttarna på den idioten som skrev detta manuset. Fucking utsugare

Smått fånig, ganska dålig, fortfarande blodig.

die_hard

4orna flödar över dessa filmer

c00per_91

Vart ska jag börja? Om Halloween 8 (ressurection) var michael myers go hip-hop så är det här nog myers go techno...trodde jag..
Dom första 20 minutrarna var lite halvt om halt men sen blev det faktist jätte bra =) o allt rullade på som vanligt, tills en timma har gått... då händer det grejer..
det hela började med halloween a.k.a alla helgons blodiga natt en film som kunde ha hänt på riktigt inte precis allt men den var mer verklighets trogen.. det var i halloween 4 det hela övernaturliga började, men det var jue inget fel med det, fortfarande älskvärt men mindre verklighets troligt.. här tas det övernaturliga rättså stort med stjärnor o skit. den slutar rättså tvärt (donald dog ju). nu har jag inte sett pruducers cut, som ska va rättså annorlunda men jag ger inte upp! jag ska ha sett producers cut.. sedan kan jag dö ifrid. Halloween 6 är absolut den mest komiska i serien.. Filmen får en svag fyra, annorlunda story, men det är jue ändå halloween..

Alla helgons blodiga natt (1978)
Alla helgons blodiga natt 2 (1981)
Alla helgons blodiga natt 3 (1982)
Alla helgons blodiga natt 4 (1988)
Alla helgons blodiga natt 5 (1989)
Halloween H20 - 20 år senare (1998)
Halloween: Resurrection (2002)
Halloween (2018)