Saw II

Handling: Jigsaw fortsätter sitt spel på en ny grupp olyckliga offer, som låses in tillsammans. De måste hitta en väg ut innan de drar i sig alltför stor mängd av en dödlig nervgas. Detektiven Eric Mason försöker att spåra Jigsaw, ovetandes om att spelet sker mitt framför honom...

Regissör: Darren Lynn Bousman
Shawnee Smith
Emmanuelle Vaugier
Lyriq Bent

Zirgo

Att inte jämföra denna filmen med 1:an är oundvikligt med tanke på att dom bygger på varandra. Om jag får välja så tar Saw 1 som segrare. Storyn är inte fel och hänger man med i filmen så får man definitivt mer ut av den, men det blir rörigt stundtals. Det största felet med filmen är att det är fler personer inblandade och man får aldrig riktigt lära känna personernas bakgrund, något som man fick i den första filmen. Sedan har jag lite problem med att se "Sjunde Himlen" skådespelerskan Beverley Mitchell med ett så besvärat ansikte att rynkorna kommer att krypa på henne innan hon når 30 års ålder.
Jag ger filmen en 2:a och jag hoppas på att om det görs en 3:a att dom inte gör om samma misstag.

Jag har lågt förtroende för uppföljare och när man får se sån här skit blir ju ens förtroende knappast bättre. Varför förvandlar man en härligt spännande och psykologisk thriller som Saw till en kass uppföljare som inte står sig mer än en B-skräckis?

För det är tyvärr vad Saw 2 är: En ytlig B-film. Det som var bra i första filmen var hur man kom in i karaktärernas situation och fick djup i deras bakgrund och "synder". Dessutom byggde den på ett ständigt spänningsmoment som ledde fram till det härliga slutet. En del av detta har man kvar, men istället för att fokusera på det psykologiska så använder man sig nästan enbart utav ytliga äckeleffekter som saknar en djupare förankring helt och hållet. Inte heller blir det bättre av att karaktärerna är korkade stereotyper som enbart finns till för att dö på diverse finurliga sätt. Jo, visst kan det vara aningen underhållande, men hela handlingen blir samtidigt meningslös och saknar förankring i verkligheten.

Det enda som stod sig i filmen var slutet som faktiskt var smart och ganska bra, men tyvärr så är det en klen tröst för en väldigt ytlig och meningslös film som jag snart hoppas att jag kommer att glömma.

djerryg

Jag kan inget annat än att såga den här filmen totalt. Jag såg ettan innan jag såg den och allt som var spännande, på gränsen till psykopatiskt har nu blivit ett stort övertramp till massakrerande typ motorsågsmassakern fast mycket värre. Tycker verkligen den här filmen gjorde ett bottennapp inklusive skådespelarna. Det här är bara sjukt.

precis som sin föregångare, är det inte särskilt läskigt. Det är mest obehagligt.

Bästa Saw filmen ooch det säger ju i sig en hel del

mrPiteBam

Inte lika bra som den första, men fortfarande en bra rysare. förtjänar en fyra

Något bättre än ettan men jag gillar inte den här sortens psykopatfilmer. Mest eftersom det inte finns något övernaturligt i dem och därför skulle kunna hända på riktigt.

Christiian2

Den är knappast lika bra som 1an men ändå bra för att vara en skräckfilm och denna var riktigt bra och skön att titta på enligt mig.

Sämre än första filmen. Små överraskande ibland men det höjer inte betyget mycket.

jag tycker att den här filmen e det svagaste kortet ur jigsaw serien men visst det e en spännade film men den får en tvåa på grund av dåliga skådisar i filmen..jigsaw e som vanligt bra här

Saw (2004)
Saw III (2006)