Fredagen den 13:e del 3

Handling: Chris Higgins (Kimmell) bodde tidigare i närheten av Camp Crystal Lake. Hon har varit därifrån ett tag, men nu har hon tagit med sig ett gäng kompisar dit för att ha en rolig helg. Den vackra idyllen förvandlas dock snart till en skräckfylld mardröm för dem när den vansinnige Jason dyker upp...

År: 1982

Cheri Maugans
Steve Susskind
David Wiley

Copyright Paramount Pictures

Den andra uppföljaren tycker jag inte håller samma klass som föregångarna. Filmen gjordes ursprungligen i 3D, precis som "Hajen 3" och "Huset som Gud glömde 3". Detta gör att filmen, nu utan 3D, ser ganska ful ut.

Fortfarande finns den läskiga stämningen, men här börjar det tydligt märkas att filmmakarna är ute efter fler och fler mordoffer, vilket i senare filmer bara ter sig dummare och dummare. Jason hittar sin hockeymask som gjorde honom världskänd. Några finurliga mordscener, men som helhet bara en svag trea.

Mackie

Det börjar bli tjatigt och repetetivt... Inte någon bottenrulle dock, men skådespelet känns tveksamt på sina ställen. Inte särskilt spännande eller kuslig heller, man återanvänder samma typ av scenario och mönster. Specialeffekterna är verkligen botten, till och med för att vara 1982. Billigt och lökigt.

Dan banan

Det är här tragiskt dåligt. Manuset är uselt, musiken kass och enformig. Effekterna vill jag inte tala om och så det så kallade skådespeleriet hoppar vi över att nämna. Fredagen den 13nde del 3 är slarvigt genomförd och så har dom lyckats fått Jason karaktäern at spåra ur totalt, man känner inte alls igen honom. Näe tyvär..

Den här är riktigt bra (bättre än både ettan och tvåan!).. Lagom blodig.

stilis

Fredagen den 13:e - del 3 tar vid efter del 2 där en tjej överlevde den hemska terrorn i deras campingläger.

En ung tjej i USA åker med sina kompisar till ett läger, där dom ska bada, bo i mysiga hus m.m.

Fredagen den 13:e - del 3 är en skräckfilm där man lär sig hur man tar kontakt med både kompisar och tjejkompisar d.v.s. sociala kontaker.

3:an är en av de bästa delarna i Fredagen den 13:e - serien, eftersom den innehåller vacker natur, fascinerande miljöer, bra sminkning på skådespelare och väldigt bra filmmusik, som borde få en Oscarsnomering!

En stark fyra(4).

Måste ses!

Sallee

Den första filmen är Bra, den andra filmen är godkänd och denna filmen kommer absolut inte få något högre betyg. Den här var så dålig att jag inte ens vill ge filmen ett godkänt betyg. Skådespelarna är verkligen usla och det finns ingen av dem som gör en bra roll. Handligen är precis likadan den och slutet känner man igen. Dock kändes den mer blodigare och den otäcka Jason med hockey masken? var väl ingen skönhet, och det var väl det enda som var skrämmande att titta på.

Betyget hamnar på en 1:a
däremot så blir det svårt att inte fortsätta att se alla dessa uppföljarna.

Bättre än andra filmen iaf men inte direkt så bra ändå.

vad ska man säga om jasonfilmerna..dem e dåliga men ändå bra
SPOILERVARNING!

den här e en av mina favoriter heltklart..här får han ju masken

pizzamatte

Bra film fast jag tycker mordscenerna är snyggare i Halloween

Angelus

Härlig skräckis, Jason Voorhees, e bland de bästa karaktärerna som funnits, bra story, kuslig musik, bra skådespeleri, snygga scener, snygga mord-scener även om vissa var dåliga, Dana Kimmell var het i filmen, en solklar 5a

Fredagen den 13:e (1980)
Fredagen den 13:e del 2 (1981)
Fredagen den 13:e del 4 (1984)
Fredagen den 13:e del 5 (1985)
Fredagen den 13:e del 6 (1986)
Fredagen den 13:e del 7 (1988)
Fredagen den 13:e del 8 (1989)
Jason Goes to Hell: The Final Friday (1993)
Jason X (2001)
Freddy vs. Jason (2003)