Fredagen den 13:e del 8

2,5

Handling: Avgångsklassen från Crystal Lake åker på kryssning till New York. Vad de inte vet är att med på båten finns en hockeymaskbeklädd individ som är allt annat än vänlig...

År: 1989

Martin Cummins
Vincent Craig Dupree
Ken Kirzinger

Copyright Paramount Pictures

Efter ett uppsving med sjätte filmen så gick det ju ner rejält med sjunde och här är det ju också ganska rakt ner men ändå annorlunda än dem andra filmerna då den inte utspelar sig vid Crystal Lake utan på ett fartyg och Manhattan. Godkänt är den iaf värd.

jag tyckte fredagen den 13: e del 8 e den sämsta och jag har inte tyckt det om någon del..men den här saknade jason känslan som finns i dem andra filmerna.jason smyger inte längre.han går bara fram till en och dödar...men kane hodder va riktigt bra..det måste jag säga,men att jason va vart barn i slutet fattade jag inte hur..jasonbarnet likanr inte som i dem andra filmerna..synd att det inte e den sist jason filmen

pizzamatte

bra fredagen den 13e, Kul att en film för en gångs skull inte utspelas vid crystal lake

Angelus

En häftig Fredag den 13:e film, bra story, fin skådespeleri, snygga mord-scener, dåligt men rörande slut, Tiffany Paulsen var söt som Suzi, Kane Hodder e som alltid skön som Jason Voorhees, de 2 bästa scenerna var när jason tittar på en "street-hockey reklambild" och när jason trashar ett gängs bandspelare

Lite orginellt att filmen utspelas på en båt och inte vid Camp crystal lake. Fast den är ändå tröttsam och förutsägbar. Betyget blir 2-.

Crocodile

Mycket bra kunde inte varit bätre.

Nu är Jason på en båt och sen på gatorna i Manhattan. Ganska cool men man vill se honom i hans hemmiljöer. Men den får ändå en 3a. Cool film. Bästa scenen är när han trashar hipp-hopparnas stereo. :) Hehe. humor passar inte så bra i Fredagen den 13e men den scenen var bra.. Jag hatar nämligen sån där skitmusik. *skrattar*

Fredagen den 13:e (1980)
Fredagen den 13:e del 2 (1981)
Fredagen den 13:e del 3 (1982)
Fredagen den 13:e del 4 (1984)
Fredagen den 13:e del 5 (1985)
Fredagen den 13:e del 6 (1986)
Fredagen den 13:e del 7 (1988)
Jason Goes to Hell: The Final Friday (1993)
Jason X (2001)
Freddy vs. Jason (2003)