Fredagen den 13:e del 7

2,4

Handling: Sedan den galne mördaren Jason Voorhees kedjades fast på botten av Crystal Lake har det närliggande sommarlägret fungerat friktionsfritt - utan ett enda mord. Dit kommer Tina Shepherd tillsammans med sin mor och läkare. Hon kan se in i framtiden och få föremål att sväva. Hennes läkare vet mycket väl hur farligt telekinesi kan vara, men han vill utnyttja henne, inte hjälpa henne. Och nur är det försent. Tina har råkat släppa lös Jason från hans vattengrav - och blodbadet närmar sig. Tinas enda hopp för att överleva står till hennes övernaturliga krafter. Men vad har en tonårstjej för chans mot en galen yxmördare?

År: 1988

Jon Renfield
Michael Schroeder

Copyright Paramount Pictures

stilis

Jason Voorhees återvänder ännu en gång till Camp Crystal Lake för att terrorisera ungdomar. Jason smyger i varje hörn för att få fatt i alla ungdomar.

En väldigt våldsam och otäck skräckfilm, men ändå så visar filmen mycket d.v.s. vacker natur och fina miljöer som är filmens höjdpunkt.

Jason har en väldigt häftig look och mask, som gör honom ännu mer skräckinjagande.

Måste ju säga detta va en av dem sämre Fredagen den 13:e filmerna. Kändes löjligt på nåt sätt. Inte läskigt alls.

pizzamatte

Alla snackar om att den här tillhör de bästa. Tycker personligen den tillhör de sämsta. Den är tråkigare än de andra filmerna och slutscenerna var inte alls lika bra som i 4an 5an och 6an.

men den är helt ok. tillhör dock de svagare. 6an är fortfarande min favorit eftersom poliserna har stor roll i den.

Förresten var har Tommie Jarvis tagit vägen?? Han dog ju aldrig i 6an??

jag tyckte den del va bland det bästa i serien för kane hodder gjorde debut som jason..kan ju inte bli bättre<3<3 till kane och jason

men den ska få lite kritik filmen..det va 4 minuters klipp

men skådisarna duger som dem gör i såna här filmer

p.s såg om den 13/2-09(passande)

då upptäckte jag att skådisarna suger men allt annars e okej förutom att den e 4 min klipp:P

Dan banan

Bättre skräck får man leta efter.
Verkligen, jag är helnöjd.
Suveränt framfört med glanns och glamour.

Ao, det vart något fel där va?
Åter till jorden.
Del 7 vare visst. Inte den väsrta i sereien men fortfarande ett hopplöst fall. Utsikten för Fredagen den trettonde är usel, och det har den varit sedan 3-4 uppföljaren. Men än finns det tydligen regisösser som är villiga att offra ryktet för att få göra en poänglös slasher.
Jag orkar bara inte rabbla upp argumenten som får den här usla filmen på fall.
Däremot kan jag nämna något oväntat bra med den.
Effekterna och sminkörens arbete med Jason mot slutscenerna är ju ärligt talat bra, jag tror dom flesta vet jag menar. Sedan har väll gossens kreativitet ökat en smula då han tycks vända sig till ett bredare sortiment av vapen.

En starkare etta.

Angelus

En bra skräckis med en ganska så dålig och oväntat slut, bra skådespeleri, Jason e så skön, snygga mord-scener, Lar Park-Lincoln och Susan Jennifer Sullivan var heta i filmen

Blade of metal

bra effekter och så e den rolig.

Fredagen den 13:e (1980)
Fredagen den 13:e del 2 (1981)
Fredagen den 13:e del 3 (1982)
Fredagen den 13:e del 4 (1984)
Fredagen den 13:e del 5 (1985)
Fredagen den 13:e del 6 (1986)
Fredagen den 13:e del 8 (1989)
Jason Goes to Hell: The Final Friday (1993)
Jason X (2001)
Freddy vs. Jason (2003)